2011. november 13., vasárnap

Egy kis gasztro

Nem szeretnék a gasztrobloggerek babérjaira törni, de ezt a receptet meg kell osztanom veletek. Ma nálunk lasagne készült, eredeti olasz recept alapján. Hoop barátnőm volt olyan kedves és megosztotta velünk az ő általa is használt receptet. Ez alapján készítettem én is.
Főztem egy paradicsomos, darált húsos ragut, egy jó kis besamel mártást. A receptben parmezán sajt volt megadva, de én ez helyett egy semlegesebb ízű sajntot választottam. Az étel alapját magam gyúrtam, 40 deka lisztből. Elkezdtem a hozzávalókat rétegezni, és forró sütőben készre sütöttem. Mit szépítsem a dolgot, nagyon jó lett, a lányaim is nagy örömmel ették.


Valódi Lasagne:
Ragu:
egy fej hagyma,egy sárgarépa,petrezselyem levél,egy zellernek a szára leveslestől. Ezeket leturmixoljuk vagy apróra vágjuk,olajon dinsztelni kb 20 percet. Ez után hozzáadjuk a darált  húst (kb 700gr 300marha,400 gr disznó). Ezt addig keverjük míg a hús kifehéredik. Felöntjuk egy pohár száraz vörösborral, majd ezt erős tűzön elpárologtatjuk (kb5-10 perc). Felöntjük paradicsom sűrítménnyel. Kb.  2 üveg 7 decist vesz fel ha nagyon sűrű, akkor meg egy fel üveggel adjatok hozza, aztán lassú tűzön főzzük kb 2 órát(kuktában kb 30 perc)

besamel:
1 liter tej
60gr liszt
50gr vaj
szerecsendió ,só
A vajat felolvasztjuk és beletesszük a lisztet. Simára kavarni, aztán lassan felöntjuk a tejjel és sűrűre főzzük, fűszerezzük
.
A tepsibe vagy jénaiba, alulra teszünk ragut, rá besamelt. Erre jönnek a tészta lapok, aztán ragu, besamel, parmezán sajt,tészta. Addig rakosgatjuk, amíg fér a tálba. Hagyjatok 1cm helyet a végén, mert az étel megdagad és akkor kimászik a tepsiből.


Jó étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése